היום כבר לא צריך להתפשר, לא על יחסים ולא על הבריאות

הגלולה המפורסמת שמטרתה לגרום לזקפה ממושכת קיימת בעולם יותר מ-20 שנים ומכיוון שהיא עוסקת באחד הנושאים המרכזיים בימינו ומאז ומעולם (יחסי מין, כן?) היא עוררה תגובות רבות.

אבי דהן

הגלולה המפורסמת שמטרתה לגרום לזקפה ממושכת קיימת בעולם יותר מ-20 שנים ומכיוון שהיא עוסקת באחד הנושאים המרכזיים בימינו ומאז ומעולם (יחסי מין, כן?) היא עוררה תגובות רבות.

 הגלולה מיועדת לגברים שסובלים מבעיות זקפה ואין אונות וניתן לומר שהיא הצילה את חייהם של לא מעט גברים שחשו תסכול רב בשל צניחת הזלזל. הוויאגרה אפשרה לאותם גברים להרגיש גבריים, צעירים וחיוניים, להגיע לסיפוק מיני ולספק את בת הזוג.

מעניין לדעת שהתרופה נוצרה במקרה. לפני 32 שנים ביצע ניק טרט שהיה כימאי צעיר ניסוי. הניסוי בדק מולקולה שגורמת להרפיה של שרירים בכלי הדם כאשר מטרת המחקר הייתה לטפל בחולי לב. באחד הניסויים בדק טרט תרופה שמכילה את אותה מולקולה. הגברים שנבדקו נטלו את התרופה במשך 10 ימים. בין תופעות הלוואי המפתיעות דיווחו הגברים על זקפה. דיווחים אלו הלכו וגברו עד שהמדענים ראו יהלומים בעיניים והחליטו לשנות כיוון – או אז יוצרה הוויאגרה.

יש חדש בתחום?
בהחלט! היום ניתן לרכוש תחליף של ויאגרה. מדובר על מוצר טבעי שקיבל אישור ממשרד הבריאות ולא דורש מרשם רופא.

איך עובדת הגלולה?

התרופה מכילה סילדנפיל, מדובר על חומר שמעכב אנזים שנקרא בשם פוספודיאסטרז. בנוסף, גורמת התרופה להפרשה מרובה של NO (Nitric Oxide), המולקולה נמצאת בגוף במצב צבירה גז והיא גורמת להרחבה של כלי הדם. התוצאה היא – זרימת דם רבה יותר לאיבר המין הגברי וזקפה שנמשכת עד שהגבר פולט זרע. זה נשמע קצת מפחיד אז פשוט נגיד שהזקפה נמשכת 4 שעות. הוויאגרה נותנת את אותותיה תוך חצי שעה עד שעה ופועלת רק לאחר שנוצר גירוי פיזי, מנטלי או מיני.

לאילו גברים מיועדת התרופה ולאילו גברים היא לא מתאימה?

כל גבר יכול להשתמש בגלולה  כל עוד בריאותו תקינה והוא סובל מחוסר זקפה. רוב הגברים שנוטלים ויאגרה הם מבוגרים אבל יש גם גברים צעירים שנוטלים את התרופה בשל בעיות בזקפה, שפיכה מוקדמת ורצון לשפר את יחסי המין ולהאריך את זמן קיום היחסים כך שגם בת הזוג תהנה.

כל גבר שמעוניין ליטול ויאגרה צריך לעבור בדיקה רפואית משום שהתרופה אינה מתאימה לכל אחד. הוויאגרה אינה מתאימה לגברים שסובלים ממחלות לב וכלי דם, חוסר איזון בלחץ דם, לחץ דם גבוה, מחלת כליה, דלקות, מחלות עיניים, יובש בעיניים ומחלות בכבד. כמו כן, התרופה לא מתאימה לגברים שנוטלים תרופות שמטפלות בלחץ דם ומרחיבות כלי דם.

אסור לתת לפחד לנצח!

האם יש לתרופה תופעות לוואי?​

לצערנו הרב – גם לצערן של הנשים, עשויות להיות לתרופה תופעות לוואי רבות, ביניהן: כאבי ראש, חרדה, עילפון, הסמקה וזקפה שמחזיקה יותר מדי זמן. תופעות נוספות הן: בעיות במערכת העיכול, צרבת וטשטוש ראייה. התופעות נעלמות לאחר מספר שעות ומתמתנות עם הזמן. יש לציין כי מנהל המזון והתרופות האמריקני הורה להוסיף לתרופה תווית אזהרה כדי לידע את המשתמשים בכך שהיא עלולה לגרום לעיוורון.

איך ליטול את התרופה?

יש לטול את הוויאגרה כאשר הבטן ריקה ולא לאחר שתיית אלכוהול. מזון ואלכוהול יגרמו לתרופה להיספג באיטיות וכתוצאה מכך תפגע פעולתה. מעבר לזאת, לא כדאי לאכול מאכלים שמלאים בשומן ביום בו משתמשים בוויאגרה.

חשוב מאוד לפעול לפי ההנחיות, רוב הגברים זקוקים ל-100 מ"ג מהתרופה ויש לדעת שאם לא עובר מספיק זמן בין לקיחת התרופה ובין קיום יחסי המין לא תהיה לתרופה שום השפעה.

לפני שמחליטים ליטול ויאגרה יש להתייעץ עם הרופא. במידה שמשתמשים בתרופות מסוימות יש ליידע את הרופא כדי למנוע אינטראקציה שעלולה לגרום לסיכון. במידה שהגבר נמצא מתאים לשימוש בוויאגרה הוא יקבל מהרופא מרשם. חשוב מאוד לא לרכוש את הוויאגרה ללא מרשם רופא שכן מעבר לחשיבות הבדיקה הרפואית רכישה ללא מרשם אינה חוקית.

יש חדש בתחום?

בהחלט! היום ניתן לרכוש תחליף של ויאגרה. מדובר על מוצר טבעי שקיבל אישור ממשרד הבריאות ולא דורש מרשם רופא.

התחליף ניתן בטיפות והוא חזק ומרוכז ביותר. לוויאגרה הטבעית יש השפעה לאורך זמן ממושך ואפשר לשתות את הטיפות יחד עם משקה כך שאף אחד לא צריך לדעת שבדיוק נלקחה ויאגרה. הבשורות המשמחות ביותר הן שאין למוצר תופעות לוואי כבר מהשימוש הראשוני.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן