המקצועות המודרניים - הצצה לחלון הראווה של דור המחר

בשנים האחרונות החלו אנשים רבים להבין כמה כוח ומידע ניתן להפיק מהאינטרנט שהפך ב- 20  שנים האחרונות למרכז חיינו.

אבי דהן

בשנים האחרונות החלו אנשים רבים להבין כמה כוח ומידע ניתן להפיק מהאינטרנט שהפך ב- 20  שנים האחרונות למרכז חיינו. המידע הנרחב שנמצא במרחק של הקלדה מעורר בסקרנים שבינינו רצון לחקור ולגלות את ההזדמנויות שצופן העולם.

כשגיליתי את הכוח שטמון באינטרנט עלה בי הרצון להבין יותר לעומק את הקסם שבדבר ולפגוש את מי שייסד ומוביל בהצלחה את המרכז להכשרה בתחום לימודי אונליין (המרכז הישראלי להצלחה באינטרנט), מדובר על המרכז הגדול בארץ.
לאחר בדיקה קצרה, לא היה לי שום צל של ספק שבן נחום – המייסד, יוכל לספק לי את הסודות ותשובות שישביעו את סקרנותי הרבה.

כוחה של נתינה

"תחשבי על זה דנה" הוא הביט בי, "בשיווק שותפים למשל אנחנו מלמדים את הסטודנטים על כל אפיקי השיווק און – ליין ואוף – ליין שקיימים. העניין הוא שיש הבדל משמעותי בין ללמד סטודנט ובין לטפח אותו".

"בא לך להצטרף לבירה קרה?"

כשהגעתי למכללה של בן, גיליתי אדם שונה לגמרי ממה שדמיינתי ומהנורמה של איך שצריך להיראות מנכ"ל. המראה של בן נחום לא עונה לקריטריונים של הנורמה החברתית, לפחות לא לזו שאני רגילה אליה. ראיתי בחור צעיר בשנות ה – 20 לחייו, לבוש במכנסי ג'ינס אופנתיים ונעלי עור גבוהות, יוצא אליי עם חיוך מאוזן לאוזן, חיוך של אדם שנהנה ממה שהוא עושה, חיוך שאי אפשר להישאר אדישים כלפיו. המילים הראשונות שהוא אמר כשהוא ראה אותי היו: "בא לך להצטרף לבירה קרה?"

ברור שבא לי! צעקתי בלב. קבלת הפנים הנעימה והייחודית גרמה לי להרגיש נינוחה, כאילו פגשתי בן משפחה אהוב. בהמשך ההכרות שלי עם בן הבנתי שהחום, האהבה והמשפחתיות היא ערך יסוד עליון במכללה.

כוחה של נתינה

בן סיפר לי שהמכללה גדלה כל כך מהר מכיוון שהוא הבין מהו כוחה של נתינה והוא הקפיד וממשיך להקפיד להפיץ את הנתינה ברחבי המסדרונות. הוא מאמין שאדם שנותן לסביבה לא רק מקבל ממנה בחזרה – אלא גם מעביר אותה הלאה.

 "תחשבי על זה דנה" הוא הביט בי, "בשיווק שותפים למשל אנחנו מלמדים את הסטודנטים על כל אפיקי השיווק און – ליין ואוף – ליין שקיימים. העניין הוא שיש הבדל משמעותי בין ללמד סטודנט ובין לטפח אותו".

 

"למה אתה מתכוון?" שאלתי. והוא השיב שהכי כיף, מקדם ומספק – לייצר נתינה אבסולוטית ולהעביר לאדם אחר את כל הידע שיש לך ויכול לתרום להתפתחותו הכלכלית ולרווחתו, תורת השפע. "זה הדבר שהופך את הסטודנטים לחלק מהמשפחה שלי ומה יותר כיף מלדעת שהמידע שהעברתי אליהם יכול לשרת צרכים של אנשים אחרים שנמצאים בסביבתם?"

 

פתאום הבנתי שהמכללה של בן היא בית, בית מלא באהבה ונתינה של סטודנטים שנשבו בקסמו וכך  גם אני.

בן קטע אותי מהרהורי הנוגים והמשיך: "זה עובד ככה: בשונה ממקומות אחרים, המורה מאוד רוצה שהתלמיד יתפתח ויתקדם וזה יוצר מחויבות הדדית ברמה גבוהה במיוחד.

 

במהלך הלימוד, התלמיד עובר הכשרה מסיבית בתחום השיווק במדיה חברתית ובכל ערוצי השיווק האחרים. לאחר מכן הוא יכול להתחיל לעבוד כמשווק באינטרנט ולספק את השירותים לאנשים פרטיים ועסקים.

סטודנטים רבים שסיימו את הלימודים בוחרים לשווק את המכללה או את הבית והמשפחה כמו שהם מסבירים לי. יש פה שילוב בין הגיון ורגש, אומר בן, כשאנו משקיעים בסטודנטים שלנו הם בוחרים להשתמש בידע שהעברנו להם כדי לשווק אותנו. התוצאה היא שכולנו מרוויחים – אנחנו מקבלים פניות ממשווקים והסטודנטים שלנו מצליחים להגיע להצלחה כלכלית ויכולים לעבוד מכל מקום.


הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו מייצרים הוא, קהילה ענקית שגדושה בנתינה הדדית משפחתיות, אהבה ושפע.

"אז כמה מרווחים מזה?" שאלתי, ובן ענה: "רוב האנשים שעוסקים בתחום מחליטים לעשות זאת מתוך גישה של נתינה ולא מתוך מניע כספי, אבל התשובה שלי היא שבעלי המקצוע שמסיימים ללמוד אצלנו יכולים להרוויח בין 600-1000 ₪ לכל ליד שנסגר. הסטטיסטיקה היא 1:16 – על כל 16 לידים ניתן לייצר בממוצע המרה אחת. ותחשבי לבד דנה כמה קל לעשות זאת דרך המדיה החברתית ועם ידע מעודכן בכל אפיקי השיווק. הסטודנטים שמסיימים ללמוד אצלנו יכולים לייצר מאות עד אלפי לידים בחודש בצורה חינמית או ממומנת. נשמע לך הוגן?"

להגיע לפסגות חדשות!

שיטה ותיקה שיכולה להניב לא מעט רווחים

אז בואו נעשה קצת סדר עם נתוני השוק, לפי הנתונים ניתן להבין שהמכללה הארצית להצלחה באינטרנט לא המציאה את הגלגל ומדובר על שוק שקיים מזה עשרות שנים.

השוני או הבידול בצורת החשיבה של בן והתכנים המקצועיים שהמכללה חולקת עם הסטודנטים, מעטפת החום והמשפחתית, הנתינה והשפע, גורמים לשיתוף פעולה מניב בין הסטודנטים שסיימו את הקורס והמכללה.

מעוניינים לצפות בהדרכה בת 4 סרטונים על השיטה ולקבל דוגמאות חמות מהשטח?

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן